Algemene Voorwaarden
Bij Shift Out begrijpen we dat verhuizen een belangrijke stap is in je leven. Daarom willen we ervoor zorgen dat je precies weet waar je aan toe bent.
Onze Algemene Voorwaarden
Om het overzichtelijk te houden, hebben we hieronder een aantal veelgestelde vragen (FAQ) samengevat. Deze geven je snel inzicht in de belangrijkste zaken rondom jouw verhuizing.
Wil je meer weten? Lees dan de volledige Algemene Voorwaarden onderaan deze pagina. Deze voorwaarden zijn altijd leidend.Heb je na het lezen nog vragen of twijfels, neem dan gerust contact met ons op – we helpen je graag verder!
Shift Out maakt verhuizen eenvoudig. Vraag vandaag nog vrijblijvend een offerte aan of plan direct jouw verhuizing. Jij richt je op je nieuwe plek – wij zorgen voor een zorgeloze verhuiservaring.
Opdrachtnemer: Onder opdrachtnemer wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan Shift Out, KvK 88974960, BTW NL004677763B49, tenzij in deze Algemene Voorwaarden anders wordt aangegeven.
Opdrachtgever: Hieronder wordt verstaan de Opdrachtgever alsmede de eventuele vertegenwoordiger van de Opdrachtgever, contactpersoon opgegeven namens Opdrachtgever en concern namens welke de Opdrachtgever de diensten aanvraagt/boekt. Tevens drukt op de aangegeven persoon een betalingsverplichting en dient deze de vergelijkbare/aanverwante werkzaamheden, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van Opdrachtgever te mogen dragen.
Schriftelijk: Hiermee wordt tevens een digitaal bericht bedoeld.
Aansprakelijkheid Opdrachtgever
1.De Opdrachtgever dient bij de gehele verhuizing aanwezig te zijn om de veiligheid van de goederen te waarborgen. Items van extreme waarde dienen te allen tijde in het bezit van de Opdrachtgever te blijven. De Opdrachtgever dient bij het in- en uitladen te controleren of alle items ingeladen/verhuisd zijn. Indien er items achterblijven op het beginadres, is de Opdrachtnemer hiervoor niet aansprakelijk.
Verantwoordelijkheden Opdrachtgever
2.De Opdrachtgever of aangewezen contactpersoon dient over voldoende betalingsmogelijkheden te beschikken om het totaal honorarium van de verhuizing te voldoen, de verhuizers aan te sturen/te instrueren waar nodig en draagt volledige verantwoordelijkheid.
3.Indien de Opdrachtgever niet fysiek aanwezig kan zijn tijdens de verhuizing, dient vooraf een contactpersoon te worden aangewezen die de gehele verhuizing aanwezig is, handelt namens de Opdrachtgever en de betalingsverplichting draagt.
4.De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor een vrije doorgang van de gehele inboedel op alle adressen die door de Opdrachtnemer worden aangedaan. Trapportalen en overloop dienen volledig vrijgemaakt te zijn voorafgaand aan de verhuizing.
5.De Opdrachtgever draagt verantwoordelijkheid voor het correct loskoppelen en borgen van wasmachines. Indien dit niet gebeurt, is de Opdrachtnemer niet aansprakelijk voor schade aan wasmachine, woning of gevolgschade.
6.De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het beschermen van vloerdelen en muren tijdens de verhuizing. Schade aan vloerdelen en muren zijn op eigen risico.
7.Voor gehuurde objecten aanvaardt de Opdrachtnemer geen aansprakelijkheid. Verhuizing van gehuurde objecten gebeurt uitsluitend op eigen risico van de Opdrachtgever.
Aansprakelijkheid Opdrachtnemer
8.De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van goederen.
9.De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade voortkomend uit fouten in software die door haar wordt gebruikt, tenzij deze schade kan worden verhaald op leverancier van de software.
10.Verhuizing via de trap gebeurt indien nodig, maximaal tot de 5e verdieping. De Opdrachtnemer is vrijgesteld van aansprakelijkheid voor schade aan trappen of inboedel bij gebruik van de trap. Eventuele afwijkingen in opgegeven etages zijn geen reden tot klacht of schadevergoeding.
11.De Opdrachtnemer aanvaardt geen aansprakelijkheid tegenover derden en wordt door de Opdrachtgever gevrijwaard van financiële gevolgen van dergelijke aanspraken.
12.Geen aansprakelijkheid voor gevolgschade zoals gederfde winst of bedrijfsstagnatie.
13.Mechanische, elektrische of elektronische storingen zonder uitwendige oorzaak zijn uitgesloten van aansprakelijkheid.
Verantwoordelijkheden Opdrachtnemer
14.De Opdrachtnemer heeft een inspanningsverbintenis, geen resultaatsverbintenis.
15.De Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor belemmeringen veroorzaakt door aanplanting (hagen, bomen). Bij belemmeringen behoudt zij zich het recht voor de verhuizing te verplaatsen of extra middelen in te schakelen; kosten zijn voor rekening van de Opdrachtgever.
Informatieplicht Opdrachtgever
16.Items met bovengemiddelde of disproportionele waarde dienen schriftelijk gemeld te worden voor aanvang verhuizing (bv. kunst, designmeubels, erfstukken). Indien niet gemeld, geschiedt vervoer op eigen risico.
17.Bij betaling op factuur is het de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever om correcte factuurinformatie tijdig aan te leveren.
18.De minimale hoogte van voertuigen is 3,20 m; Opdrachtgever moet doorgangen onder die hoogte melden. Niet gemelde lage doorgangen zijn voor risico en kosten Opdrachtgever.
19.Huisdieren dienen vooraf vermeld te worden; niet-vermelding kan extra kosten veroorzaken die voor rekening Opdrachtgever zijn.
20.Monumentale panden dienen schriftelijk gemeld te worden; niet-melding vrijwaart de Opdrachtnemer van eventuele schade.
21.Eventuele geschillen over schade, facturen of werkzaamheden moeten binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk gemeld worden; daarna worden facturen als correct beschouwd.
22.De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor transportwaardig verpakken (behalve bij Full-Service).
23.Dozen moeten goed gesloten en gevuld zijn; kastdeuren en laden moeten geborgd zijn (behalve bij Full-Service). Breekbare items dienen beschermd te zijn.
24.Kleine voorwerpen dienen transportwaardig verpakt te zijn; anders mogen verhuizers weigeren of is vervoer op eigen risico.
25.Elektronische apparatuur dient in originele dozen verpakt te zijn; anders geldt eigen risico.
26.Bij Full-Service verhuizing omvat prijs en tijd inpakken en verhuizen. Indien inpakdeel ontbreekt in offerte, wordt verhuizing beschouwd als Low-Budget, en is verpakkingsverantwoordelijkheid bij Opdrachtgever.
Bijzondere objecten
27.Items boven 100 kg worden uitsluitend met minimaal 3 verhuizers verplaatst en altijd op eigen risico Opdrachtgever.
28.Natuursteen-items moeten vooraf schriftelijk gemeld worden, inclusief afmetingen, gewicht en soort; anders eigen risico.
29.Antieke of ouder dan 10 jaar inboedel valt buiten aansprakelijkheid.
30.Piano’s/vleugels worden alleen begane grond verplaatst; geen trappen toegestaan; verhuizing op eigen risico.
Parkeerruimte en vergunningen
31.De Opdrachtgever zorgt voor voldoende parkeerruimte en betaalt parkeergeld. Aanvragen van ontheffingen is Opdrachtgevers verantwoordelijkheid, tenzij anders overeengekomen.
32.De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor wachttijden door verkeerd parkeren; kosten hiervan zijn voor Opdrachtgever.
33.Ontheffingen dienen geldig te zijn; ontbreken of fouten hierin leiden tot kosten voor Opdrachtgever (boetes, uitloop, incasso).
34.Er dient direct na de verhuizing contant of per pin afgerekend te worden, tenzij vooraf anders overeengekomen.
35.Je betaalt altijd voor de daadwerkelijk gemaakte uren. Mochten wij korter of langer bezig zijn dan gepland, dan wordt het uiteindelijke totaalbedrag hierop aangepast.
36.Bedrijven kunnen in overeenstemming met de Opdrachtnemer per factuur betalen, waarbij de Opdrachtnemer voorafgaand aan de verhuizing een KvK-uittreksel en kopie ID bewijs van Opdrachtgever of gemachtigde ontvangt.
37.Voor elke verhuizing en/of inpakdag wordt een minimum van 3 uur gerekend.
38.De Opdrachtgever betaalt de daadwerkelijke voor- en terugrijtijd van het dichtstbijzijnde filiaal, naar de startlocatie en van de eindlocatie naar het filiaal.
39.Voor werk vóór 8:00 uur en na 20:00 uur geldt een toeslag van 50%, die ook geldt voor werkuren boven de 8 uur. Voor werkuren boven de 12 uur en op wettelijke feestdagen wordt een toeslag van 100% in rekening gebracht.
40.Indien Opdrachtgever niet binnen de gestelde betalingstermijn betaalt, zal Shift Out de vordering uit handen geven. Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen voor rekening van de Opdrachtgever zijn en zijn als volgt:
– Tot € 2.500,00 15% € 375,00
– Over de volgende € 2.500,00 10% € 625,00
– Over de volgende € 5.000,00 5% € 875,00
– Over de volgende € 190.000,00 1% € 2.775,00
– Over het meerdere 0,5% € 6.775,00
– Met een minimumbedrag van € 40,00
– Met een maximum bedrag van € 6775,00
41.Indien het noodzakelijk zal blijken te zijn om voor het incasseren van de ter incasso afgegeven vordering een gerechtelijke procedure aan te vangen zullen alle kosten die verbonden zijn aan gerechtelijke procedures (zoals deurwaarderskosten, griffierechten, advocaatkosten en alle bijkomende en aanverwante kosten) komen voor rekening van de Opdrachtgever.
42.Wanneer er tijdens de verhuizing en/of de afrekening blijkt dat de Opdrachtgever en/of gemachtigde niet beschikt over voldoende financiële middelen om en/of weigert de volledige totaalsom van verhuizing te voldoen staat Opdrachtnemer volledig in zijn recht om (een deel) van de inboedel zich toe te eigenen ter onderpand van het totaalbedrag. Deze inbeslagname valt onder het retentierecht en kan nimmer worden beschouwd als onrechtmatige toe-eigening. Met het accepteren van de prijs- en tijdsindicatie en deze Algemene Voorwaarden geeft de Opdrachtgever en/of gemachtigde automatisch toestemming voor de toe-eigening van goederen als zijnde onderpand indien de bovenstaande situatie zich voordoet.
43.Indien er na 6 maanden verstrijken van het betalingstermijn nog goederen van de verhuizing in het bezit zijn van Opdrachtnemer staat deze volledig in zijn recht om de goederen te verhandelen ten behoeve van (een deel) van de verschuldigde totale som te bekostigen.
44.Wij behouden ons het recht om 20% meer van het totaal factuurbedrag aan te rekenen indien je de dag van de verhuizing niet betaalt.
45.Indien de Opdrachtgever de verhuizing zakelijk aanvraagt en het bedrijf gevestigd/geregistreerd is in het buitenland is het niet mogelijk om de verhuizing geheel achteraf per factuur te laten geschieden. De (maximale) schatting van de verhuizing dient 72 uur voorafgaand aan de verhuizing te zijn voldaan, na afloop zal het restant worden teruggestort of het nog openstaand bedrag worden gefactureerd. Indien er is gekozen voor een Vaste Aanneemsom dient deze 72 uur voorafgaand aan de verhuizing volledig aanbetaald te worden.
46.De kilometertoeslag overlegd in schattingen en offertes zijn gebaseerd op de huidige brandstofprijzen van dat moment. Door grote schommelingen in de instabiele energiemarkt is de transportsector genoodzaakt om door middel van een brandstofclausule de continuïteit van de bedrijfsvoering te garanderen. Indien brandstofprijzen (inter)nationaal hoger zijn dan eerder gecommuniceerd zijn wij genoodzaakt de meerprijs naar evenredigheid door te berekenen aan Opdrachtnemer.
47.Indien de Opdrachtgever items laat storten bij een afvalpunt worden de kosten van het storten toegevoegd aan de afrekening, tenzij de Opdrachtgever deze direct betaalt. Indien de stortkosten na afloop niet toegevoegd zijn aan de afrekening, ongeacht de reden, zullen wij deze kosten factureren.
48. Alle (de)montage werkzaamheden zullen worden uitgevoerd door onze Handyman tenzij expliciet anders vermeld door Opdrachtnemer.
49. Demontage en montage items dient de Opdrachtgever op voorhand te melden, foto’s van alle items moeten worden toegezonden en het geschiedt te allen tijde op eigen risico van de Opdrachtgever. Indien de Opdrachtgever niet voor aanvang van de verhuizing heeft aangegeven dat er (de)montagewerkzaamheden moeten worden verricht zijn eventuele wachttijden van het reeds aanwezige personeel en/of gehuurde materiaal voor rekening van de Opdrachtgever.
50. Met betrekking tot gas en elektra voert de Opdrachtnemer ontkoppel/aansluit werkzaamheden enkel op eigen risico uit. De Opdrachtnemer kan wasmachines en elektra enkel ontkoppelen en niet aansluiten. Het ontkoppelen van een wasmachine of elektronische apparaten is altijd op eigen risico. De Opdrachtnemer boort geen gaten in muren. Deze beperkingen zijn ook van toepassing op onze Full Service verhuizingen.
51. De Opdrachtnemer kan de ramen, waar nodig, voor je (de)monteren. Dit dient voor aanvang van de verhuizing schriftelijk gemeld te zijn bij de Opdrachtnemer. (De)montage van ramen en/of deuren geschiedt te allen tijde op eigen risico van Opdrachtgever.Afspraken en communicatie
52. Van deze Algemene Voorwaarden afwijkende afspraken en/of toezeggingen zijn voor de Opdrachtnemer slechts bindend indien deze door haar uitdrukkelijk voor aanvang van de verhuizing schriftelijk zijn bevestigd.
53. Verhuizers zijn nimmer bevoegd toezeggingen te doen. Er kunnen alleen toezeggingen door het management op kantoor worden gedaan, welke altijd schriftelijk worden bevestigd.
Verhuislift
54. Voor het gebruik van de verhuislift dienen kozijnen vrijgemaakt te zijn en moeten ramen volledig open kunnen. Indien dit niet het geval is, accepteert de Opdrachtgever volledige aansprakelijkheid voor eventuele schade aan kozijnen en/of ramen.
55. Bij gebruik of bestelling geeft de Opdrachtgever akkoord voor het plaatsen van de verhuislift tegen het gebouw. Indien de Opdrachtgever ervoor kiest de Opdrachtnemer de situatie niet te laten bezichtigen, vrijwaart de Opdrachtnemer zich van alle eventuele schade aan het gebouw door het gebruik van de verhuislift en/of het uitvoeren van de werkzaamheden.
56. De verhuislift wordt voor de duur van de klus, met een minimum van 3 uur, gerekend, tenzij expliciet anders vermeld door de Opdrachtnemer.
57. Indien de stroomvoorziening op de verhuislocatie verouderd is, dient de Opdrachtgever dit voorafgaand aan de verhuizing te melden zodat de Opdrachtnemer een benzine lift kan inschakelen in plaats van de standaard elektrische verhuislift. Indien er geen stroomvoorziening aanwezig is of deze moeilijk te bereiken is, is het de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever om dit tijdig aan de Opdrachtnemer door te geven. Indien dit niet gebeurt, zijn alle voortvloeiende kosten voor rekening van de Opdrachtgever.
Opslag
58. De Opdrachtgever dient te allen tijde aanwezig te zijn tijdens het in- of uitladen van overslag/opslag of andere (logistieke) derden. Het is de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever om tijdens het moment van in- of uitladen te controleren op eventuele schade en deze direct te melden. De reclameringstermijn zoals vermeld in deze Algemene Voorwaarden is tijdens het in- en uitladen van overslag/opslag niet van toepassing. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat tijdens het in- of uitladen van overslag/opslag. Bij overslag/opslag hebben meerdere personen toegang tot de items, waardoor schade kan ontstaan waarvoor de Opdrachtnemer niet aansprakelijk is.
59. Indien de inboedel naar een opslag gaat, kan de Opdrachtnemer niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die ontstaat tijdens het indelen wanneer er geen Full Service is aangevraagd. Items moeten in een opslag gestapeld worden, waardoor materialen langdurig contact kunnen maken en elkaar kunnen indeuken of beschadigen. Wij raden aan Full Service te kiezen of de items zelf transportwaardig te verpakken. Beschermingsmiddelen kunnen niet achtergelaten worden in de opslag, tenzij hiervoor is betaald.
60. Bij windsnelheden van meer dan 60 km/uur of andere weersomstandigheden die het uitvoeren van de verhuizing gevaarlijk maken, behoudt de Opdrachtnemer zich het recht voor verhuizingen te verplaatsen naar een andere datum.
61. De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden geëist, in geval van overmacht, staking, lock-out, brand, oorlog, mobilisatie, overstroming, andere (natuur)rampen en elke oorzaak van vertraging of externe factoren die de verhuizing onmogelijk maken, onafhankelijk van de wil van de verhuisfirma, de Opdrachtnemer.
62. In geval van overmacht zal de Opdrachtgever hiervan met bekwame spoed in kennis worden gesteld. Tenzij buiten twijfel is dat de overmachttoestand dertig volle werkdagen of langer zal duren, worden de verplichtingen waarvan de nakoming door overmacht wordt verhinderd of voor de Opdrachtnemer bijzonder bezwaarlijk wordt, en de daartegenoverstaande nog niet nagekomen verplichtingen opgeschort, zonder dat enig recht op schadevergoeding ontstaat. Zodra buiten twijfel is dat de overmachttoestand langer dan dertig volle werkdagen zal duren, of zodra de overmachttoestand langer dan dertig volle werkdagen heeft geduurd, is ieder der partijen bevoegd de overeenkomst door middel van een schriftelijke verklaring aan de andere partij te ontbinden, zonder dat enig recht op schadevergoeding ontstaat.
63. Wij behouden ons het recht voor om, in uitzonderlijke omstandigheden, onze planning te wijzigen teneinde een vlot verloop te garanderen. De Opdrachtnemer zal de Opdrachtgever vooraf informeren via telefoon, WhatsApp of andere overeengekomen communicatiemiddelen over eventuele wijzigingen.
64. Als door onvoorziene omstandigheden het touw en blok, de lift of enige andere materialen niet geplaatst kunnen worden of andere diensten niet uitgevoerd kunnen worden, kan een andere lift en/of meer mankracht en/of materiaal worden ingezet met de bijbehorende extra kosten. Tevens worden wachttijden van de reeds aanwezige verhuizers en materiaal in rekening gebracht.
65. Enige vertraging kan optreden door het uitlopen van een (voorgaande) verhuizing, fileproblemen, slechte weersomstandigheden en incorrect opgegeven informatie (van de voorgaande, huidige of volgende Opdrachtgever). Deze vormen geen reden tot klacht noch schadevergoeding en worden beschouwd als een logische uitloop van de gegeven aanvangstijd.
66. Roest, oxidatie en waterschade door onder andere weersomstandigheden of andere uitwendige oorzaken vallen niet onder de aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer.
Verzekering en dekking
67. De Opdrachtnemer is verzekerd tot een bedrag van € 2.500.000,00, mits de richtlijnen uit deze Algemene Voorwaarden en de richtlijnen van de verzekeraar volledig en correct zijn nageleefd door de Opdrachtgever, zoals voorafgaand aan de verhuizing overeengekomen.
68. Indien de onder deze polis verzekerde voorwerpen een paar of een serie vormen die verzekerd zijn voor hun totale waarde, wordt de waarde van elk voorwerp berekend door de totale waarde te delen door het aantal voorwerpen die het paar of de serie vormen.
69. Inboedel die in de verhuiswagen wordt geplaatst, uitgeladen of getild door iemand anders dan een werknemer van de Opdrachtnemer, is niet verzekerd. Dit geldt ook voor inboedel die niet door een werknemer van de Opdrachtnemer op de verhuislift wordt geplaatst of verwijderd.
70. De aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer is beperkt tot de omvang van het honorarium dat voor de uitvoering van de opdracht is overeengekomen, dan wel, indien de verzekerde som van de beroeps- of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering lager is dan het overeengekomen honorarium en/of het schadebedrag, tot de verzekerde som.
Schade
71. In geval van schade aan een verzekerd voorwerp, voortkomend uit een gedekt risico, zal de schadevergoeding door de verzekeraar niet hoger zijn dan de herstel- of restauratiekosten van het beschadigde voorwerp, zoals vastgesteld in het expertiseverslag. Waardevermindering na reparatie of restauratie is uitgesloten van de verzekering.
72. Bij schade dient de Opdrachtgever in aanwezigheid van de verhuizers de schade te specificeren en schriftelijk vast te leggen, waarna dit met een handtekening wordt bevestigd voor rechtsgeldigheid. Na vertrek van de verhuizers vervalt de aansprakelijkheid.
73. Indien tijdens de verhuizing schade ontstaat die opruimwerkzaamheden vereist, wordt de benodigde tijd hiervan bij de totale verhuistijd gerekend en toegevoegd aan de eindafrekening.
74. De factuur dient altijd volledig te worden voldaan, ongeacht of er tijdens de verhuizing schade is ontstaan. Eventuele schadegevallen worden steeds achteraf, apart van de betaling, afgehandeld.
75. Indien de Opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn schade of klachten meldt, vervallen alle rechten en aanspraken met betrekking tot de betreffende schade.
76. Wij werken altijd met twee vakkundige verhuizers. Indien op uitdrukkelijk verzoek van de Opdrachtgever slechts één verhuizer wordt ingezet, valt eventuele schade veroorzaakt door deze verhuizer of derden niet onder de aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer.
77. De vrijstelling bij schade bedraagt € 450,- en is steeds voor rekening van de Opdrachtgever.
78. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige informatie en/of ondeugdelijke materialen van de Opdrachtgever, inclusief verhuisdozen in slechte staat.
79. De Opdrachtnemer sluit iedere aansprakelijkheid uit, tenzij de Opdrachtgever bewijst dat schade is ontstaan door opzet of grove nalatigheid van de Opdrachtnemer.
80. De Opdrachtnemer kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor materiële of lichamelijke schade toegebracht door de Opdrachtgever, zijn helpers, of derden, ook niet indien dit tijdens de samenwerking met de Opdrachtnemer plaatsvindt.
81. Schade aan planten, schilderijen, aquaria, waterbedden en dieren is uitgesloten van aansprakelijkheid van de Opdrachtnemer.
82. Bij schade waarbij aan de voorwaarden is voldaan, is de Opdrachtgever verantwoordelijk voor het aanleveren van aankoopbonnen om in aanmerking te komen voor vergoeding. De dagwaarde, bepaald op basis van deze bonnen, is leidend voor de vergoeding. Zonder aankoopbonnen is uitkering niet mogelijk.
Werkomstandigheden
83. De Opdrachtnemer is bevoegd een opdracht te weigeren, eventueel zonder opgave van redenen.
84. De Opdrachtnemer behoudt zich het recht om extra hulp aan te wenden indien er een tekort aan mankracht en/of materiaal aanwezig is. De kosten die hieruit voortvloeien zijn te allen tijde voor rekening van de Opdrachtgever.
85. De verhuizers behouden altijd het recht om pauze te nemen gedurende de verhuizing. Deze pauze wordt niet in rekening gebracht.
86. De Opdrachtnemer behoudt te allen tijde het recht om het vervoer van potten aarde/planten, of items waarvan de verhuizers het veilig transport niet kunnen garanderen en dieren te weigeren of geschiedt het vervoer hiervan op eigen risico van de Opdrachtgever. Dit geldt tevens voor items die hygiënisch gezien onverantwoordelijk zijn voor de Opdrachtnemer en haar werknemers.
87. De Opdrachtgever mag, indien de werkomstandigheden dermate ongezond worden geacht, de opdracht voortijdig beëindigen. Zaken als: schimmel, water, vuilnis en overmatig stof etc. vallen onder deze categorie. De gewerkte uren, inclusief de reistijden, worden in rekening gebracht. Indien voorafgaand geen melding wordt gemaakt van de buitengewone omstandigheden kunnen er geen voorzorgsmaatregelen getroffen worden door de Opdrachtnemer en ligt de aansprakelijkheid volledig bij de Opdrachtgever waarbij alle gemaakte en voortvloeiende kosten in rekening zullen worden gebracht.
Takelen
88. Bij takelen dient de hijsbalk en verhuishaak vrij toegankelijk te zijn. De Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het zorgen van deze vrije toegang.
89. Takelen gebeurt altijd op eigen risico van de Opdrachtgever. Alle schade voortvloeiend uit takelwerkzaamheden komt volledig voor rekening van de Opdrachtgever. Bij gebruik van verhuisliften is de inboedel wel verzekerd.
90. Adreswijzigingen
Adreswijzigingen kunnen enkel via het aanvraagformulier dan wel schriftelijk voor aanvang van de verhuizing aan de Opdrachtnemer worden gemeld. De prijs- en tijdsindicatie zoals verschaft en geaccepteerd is niet langer van kracht indien de Opdrachtnemer namens Opdrachtgever niet vooraf bekende adressen aandoet. Opdrachtgever accepteert hiermee alle (voortvloeiende) financiële gevolgen.
91. Toevoegingen en wijzigingen
Toevoegingen en/of wijzigingen kunnen enkel schriftelijk, voor aanvang van de verhuizing worden toegevoegd en dienen vooraf door de Opdrachtnemer schriftelijk bevestigd te worden. Indien de verhuissituatie/informatie afwijkt van de werkelijkheid vormt dit geen reden tot klacht noch schadevergoeding. De rekening dient in alle gevallen te worden voldaan.
92. Annuleringen en kosten
-Dienstreizen kunnen kosteloos geannuleerd worden tot 14 kalenderdagen voor de geplande verhuisdatum.
-Bij annulering van een opdracht minder dan 14 kalenderdagen voor de geplande verhuisdatum is de Opdrachtgever aan de Vennootschap een vergoeding verschuldigd van 15% van het offertebedrag.
-Indien de Opdrachtgever beslist de verhuizing te annuleren dient dit minimaal 7 dagen van te voren schriftelijk te worden gemeld en telefonisch te worden bevestigd, anders zijn wij genoodzaakt 50% van de minimale kosten van jouw verhuiskosten in rekening te brengen met een minimum van €150,-.
-Wanneer de Opdrachtgever beslist binnen 48 uur voor aanvang van de verhuizing te annuleren zijn wij genoodzaakt 75% van de minimale kosten van jouw verhuiskosten in rekening te brengen met een minimum van €150,-.
-Wanneer je als Opdrachtgever een aanvraag doet voor een verhuizing die binnen 7 dagen plaatsvindt, kan je nadat je ons aanbod heeft bevestigd niet meer annuleren zonder dat daar de annuleringskosten voor in rekening worden gebracht.
93. Verplaatsen van verhuizing
Indien de Opdrachtgever de verhuizing 48 uur voor aanvang wenst te verplaatsen worden er verplaatsingskosten van €150,- in rekening gebracht.
Privacybeleid en geheimhouding
94. Privacybeleid en cookies
De Opdrachtnemer maakt gebruik van cookies en overige technieken zoals JavaScript en web beacons op zijn webwinkel en aanverwante sites. Omdat wij jouw privacy willen waarborgen én de gebruiksvriendelijkheid van de bezoek(en) aan onze site willen verbeteren, vinden wij het belangrijk dat je weet hoe wij cookies gebruiken. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestandjes die jouw computer of mobiele apparaat opslaat wanneer je onze website/webwinkel gebruikt. Via onze website worden ook cookies van derden geplaatst. Op het gebruik van cookies door andere bedrijven is het privacy- en cookiebeleid van het desbetreffende bedrijf van toepassing.
95. Geheimhouding
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst met elkaar delen. Informatie geldt als vertrouwelijk als die als zodanig is aangeduid of als dit voortvloeit uit de aard van de betreffende informatie. De vertrouwelijke informatie zal slechts worden gebruikt voor het doel waarvoor deze is verstrekt. Indien de Opdrachtnemer op grond van een wettelijke bepaling of gerechtelijke uitspraak/bevel is gehouden vertrouwelijke informatie prijs te geven, is de Opdrachtnemer niet gehouden tot het vergoeden van schade en is, voor zover het haar aangaat, de Opdrachtgever niet bevoegd de overeenkomst te ontbinden.
Juridische zaken
96. Nietigheid en vervanging van bepalingen
Indien één of meerdere bepalingen uit deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. Partijen zullen alsdan nieuwe bepalingen overeenkomen, ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen, waarbij zoveel mogelijk doel en strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht wordt genomen. Hierbij blijft artikel 3:42 BW geldig.
97. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Op alle rechtsverhoudingen, waaronder aanbiedingen, offertes en overeenkomsten gesloten tussen de Opdrachtnemer en Opdrachtgever, is Nederlands recht van toepassing. Van geschillen, daaronder begrepen geschillen die slechts door één partij als zodanig worden beschouwd, is bij uitsluiting de rechter te Amsterdam bevoegd kennis te nemen, tenzij regels van dwingend recht zich daartegen verzetten.
98. Prijs- en tijdsindicatie en acceptatie Algemene Voorwaarden
De prijs- en tijdsindicatie die de Opdrachtnemer opgeeft is volledig gebaseerd op de informatie die de Opdrachtgever door middel van het aanvraagformulier verschaft. Door het accepteren van de prijs- en tijdsindicatie zijn deze Algemene Voorwaarden automatisch van kracht.
99. Verbod op benadering van werknemers
Het is de Opdrachtgever of aanverwante partijen zoals hulptroepen, ouders, familie, werkgevers of anderzijds aanverwante partijen en/of personen welke (in)direct aan de Opdrachtgever te koppelen zijn, verboden om werknemers van de Opdrachtnemer ertoe te bewegen om een arbeidsovereenkomst, betaald werk of een andersoortige arbeidsverhouding met een andere onderneming aan te gaan of aan te bieden, met de bedoeling de werknemer middels deze andere onderneming in te lenen of betaalde arbeid te laten verrichten. Indien een partij of persoon zoals hierboven beschreven een arbeidscontract en/of betaald werk aanbiedt aan werknemers van de Opdrachtnemer, staat hier een boete op van € 10.000,00. Hiernaast wordt er een boete gerekend voor elke dag dat deze aanbieding niet is ingetrokken met schriftelijke kennisgeving aan de Opdrachtnemer van € 1.000,00 per dag.
100. Toepasselijke standaardvoorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, offertes, schriftelijke of mondelinge aanvragen met Shift Out. Voor zover van toepassing, zijn aanvullend de volgende standaardvoorwaarden van kracht:
– AVVV 2006 (Algemene Voorwaarden voor Verhuizingen voor Particulieren)
– AVB 2009 (Algemene Voorwaarden voor Bedrijfsverhuizingen)
– AVVIV 2009 (Algemene Voorwaarden voor Internationale Verhuizingen)
– AVBV 2006 (Algemene Voorwaarden voor Bewaring van Inboedels)
– FENEX-voorwaarden voor opslag en transport.
Bij internationale opdrachten kunnen tevens specifieke branchevoorwaarden gelden die vooraf met Opdrachtgever worden afgestemd.
101. Voorrang van voorwaarden
In geval van tegenstrijdigheden tussen deze Algemene Voorwaarden en de hierboven genoemde standaardvoorwaarden, prevaleren de bepalingen in deze Algemene Voorwaarden van Shift Out. Pas indien hierin geen regeling is opgenomen, wordt teruggevallen op de van toepassing zijnde standaardvoorwaarden.
Slotzin:Bij het boeken van jouw verhuizing ga je automatisch akkoord met onze algemene voorwaarden zoals hierboven vermeld.
Abonneer u op onze nieuwsbrief
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.